Friday, October 15, 2010

SELAMAT JALAN..

Salam & Selamat Sejahtera..

08 Oct 2010~ Masa untuk gerak.. Aku balik awal sebab nak prepare barang.. Sebab sebelum nie kalau travel MESTI ada barang yang tertinggal.. Bila ada yang tertinggal tengok la muka.. Ketat sepanjang jalan.. Sambil tu ejal prepare makan2 sket.. Bekal katanya.. Biasa kalau aku jalan jauh, tinggal uma lama ada member aku tolong jaga uma.. Sambil tengok2kan rumah dengan kucing aku... Kalau tinggal gitu kesian kucing2 aku tak makan..




Tak mampu nak beli GPS.. Yang nie pun jadi la.. Penting nie.. Karang sesat




Bekal makan.. Motif minyak wangi dok situ?? Karang tertinggal.. Pegi2 masuk beg sana..




Tengok la berapa banyak kiteorang punya beg.. Nie baru beg aku dengan ejal.. Blum zull lagi



Mula2 plan nak jalan awal.. Lepas aku balik keja.. Tapi bila pikir2 balik, pergi awal pun nak kejar ape.. Sebab aku terus nak ke Wang Kelian.. Sampai2 sana pagi pun xpe.. Sumbat2 semua beg dalam keta.. Sebelum nie pegi naik kete kebal(iswara).. Bonet besar.. Bila naik bibah(viva) baru sumbat sket da penuh.. Kena la pandai2 badget.. Pastikan takde yang tertinggal.. Check2 rumah.. Siap semua.. Gerak dari rumah dalam kol 8.. Terus ke segamat amek zull .. Cuaca gerimis plak.. Kesian ejal beria2 dia cuci keta petang tadi.. hahaha



Sebelum gerak..




Seperti biasa ejal jadi driver.. Asyik sms je bila nak gerak??!!..


Sampai segamat terus amek zull.. Tengok zull lemau je.. Dia demam sebenarnya.. 2 hari mc.. Risau gak takut dia tak jadi pegi.. Tapi tengok macam da ok sket.. Ko telan la panadol 2.. Dalam 8.30 aku gerak dari segamat terus ke utara.. Ejal ikut jalan tampin terus masuk highway alor gajah..




Berenti kencing kejap..




Demam2 pun sibuk possing..




Cuaca baik & jalan pun lengang..



Aku berenti kat RnR Dengkil.. Tempat rehat favorite aku kalau ke utara.. Wajib berenti sini.. Sebabnye?? Tah aku pun taktau.. Rehat2kan kereta sambil isi perut.. Lapar plak.. Apa lagi keluar la bekal makan tadi.. Jimat sket.. Ejal buat mee hoon dengan ayam goreng.. Siap ada air mata kucing skali.. Macam picnik.. hahaha.. Tak sempat nak snap gambar makan.. Lapar sangat.. Lagipun tempat 2 gelap.. Berhenti rehat dalam 2jam pastu aku plak sambung bawak.. Bagi ejal rehat dan tido dulu.. Nanti dia sambung drive lagi..




R&R Dengkil..




Masa pegi tapau air..




Kopi.. Kononnya buat tak mengantuk.. Tapi hampeh..




Terowong kat ipoh.. Aku tengah nyenyak tido ejal bising2 suh snap gambar...



Perhentian last sekali sebelum keluar dari highway.. Ngam2 sampai sini pun da awal pagi.. Aku belum mandi da ada orang call nak beli tiket.. ARGHHH aku cuti laaaa.. Pagi2 da spoil my mood.. Kiteorang pun siap2, mandi2, touch up apa yang patut.. Nasib baik tak ramai.. Aku kalau bab2 menunggu nie memang malas sket.. Aku tengok zull pun da sihat.. Bagus2 kalau tak terpaksala ko holiday dalam hotel.. Lepas nie exit kat kuala kedah dan terus ke Wang Kelian.. Apa2 pun pegi sarapan dulu..



Mandi sudah..




Segar bugar da.. Sambung drive.. Bersemangat!!




Rupa masing2 da mandi...



Kuar je highway terus cari tempat untuk sarapan pagi.. Masa sibuk2 cari ternampak la 1 warung.. Kalau tak silap kat alor star.. Warung tepi jalan.. Dari jauh da bau aroma nasi lemak.. Apalagi terus la ke warung tu.. Sekali sampai tinggal aroma je.. Nasi lemak da habis!!!.. Yang last tue pun orang punya.. Mesti sedap.. Mana taknya budak tue beli sampai 10 bungkus.. Melepas.. Makan nasi puteh dengan lauk je la jawabnye..




Takut pakcik nie bila aku snap gambar dia.. tengok muka dia..



Masa makan terperasan 1 kueh dalam mangkuk... Kalau tengok pada daun pisang macam kueh lepat.. Tapi bila tengok dalam pastu inti dia lain.. Bila tanya pakcik warung, orang panggil Kueh Dakap atau pun Kueh Asmara.. Nama kueh tue macam kuehnye juga.. 2 kueh di ikat jadi 1.. Tue yang jadi berdakap..




Kueh Dakap @ Kueh Asmara..




Isi dia pulut..



Inti dia plak pisang.. Sedap!!



Dari warung aku terus menuju ke wang kelian... Wang kelian dengan padang besar 1 jalan.. Padang besar kira best juga.. Macam2 ada kat sana.. Aku da banyak kali kesana.. So untuk trip nie kiteorang tak pegi padang besar..




Bahaya betul dieorang nie.. Lagi2 pempuan yang bawak anak tue..




Jual kueh naik moto.. Tak takut kena curi ke bang..




Simpang antara antara wang kelian dengan padang besar..

Wang kelian.. Aku Datang!!!

SALAM...

No comments:

Post a Comment