Saturday, October 23, 2010

ALOR STAR - Pasar Malam..

Salam & Selamat Sejahtera...




ALOR STAR!!..



09 Oct 2010~ Dekat 1 jam lebih drive akhirnya sampai kat bandar Alor Star (AS).. Mata nie rasa mengantuk sangat.. Badan rasa letih sangat.. Mana taknya kalau da sehari suntuk berjalan.. Sampai je AS aku terus menuju ke MOTEL PUTRA.. 3 kali aku sampai AS, 3 kali la aku dok motel putra.. Aku suka motel putra sebab bilik dia ok, selesa & bersih.. Ada wi-fi lagi.. Yang paling penting murah.. 1 bilik untuk 2 orang baru Rm50.. Lagi pun dekat dengan bandar.. Cuma motelnye terceruk sket.. Kat area2 belakang.. Tido semalam je kat AS sebab sok nak ke Kuala Kangsar.. Tido kat sana plak..




Ini la Motel Putra..




Just tempat nak buat tido dengan mandi je.. Tak payah yang mahal2 sangat.. Save Badget..



Masuk je bilik terus lepak... Letihnye jangan cakap la.. Sementara nak tunggu malam tue mandi2 dan rehat2 dulu.. Kalau tak silap aku ada pasar malam kat area motel aku.. Lepas lepak2 bleh pegi.. Sambil nak isi perut..

Siap2 je aku terus ke tapak pasar malam.. Tengok2 kat tapak niaga, memang betul ada.. Uniknya tempat niaga dieorang macam dewan.. Macam food court pun ada.. Bahagian tengah ada kerusi dengan meja makan.. Korang bleh makan kat situ terus.. Bahagian makan2 semua dalam dewan.. Selain makan kat bahagian luar(Betulkan kalau aku silap)..




Happening.. Lebih kurang macam pasar malam la...




Makanan kat sini semua sedap2.. Pakai kete tolak je..




Harga boleh tahan murah..




Teh O Ais..




Serabai muka.. Lapo sangat la tue..






Lapo ye bang...




Ini dia cucur udang... Sambal dia agak manis sket..




Koetiaw goreng.. Sedap!!



Pasembor.. Pun manis gak..



Mee Goreng dia pun sedap!!



Manis2 pun habis... Bukan ape masing2 lapar...



Masa makan ada la satu family makan sebelah kiteorang.. Tengok abang nie macam friendly.. So kiteorang pun serangla dengan macam2 soalan.. Abang nie meniaga kat pekan rabu.. Macam2 info juga yang aku dapat.. Thank bang..




Sorry bang.. Curi2 snap gambar.. He3




Popia basah utara..




Tengok makcik tue buat macam sedap je..




Abang2 nie jual cucur udang.. Ramai kerumun gerai dia..



Lepas nie nak pegi stadium darul aman.. Ada lawan bola katanye... Lepas tue bleh pusing2 kejap kat bandar alor star sementara mata belum mengantuk..

SALAM...

No comments:

Post a Comment