Sunday, October 3, 2010

AIR TERJUN SG. BANTANG..

Salam & Selamat Sejahtera..

29 Sept 2010 Aku cuti.. Kira tiap2 rabu memang aku cuti.. Cuti aku dengan zull sama.. Memandangkan masing2 cuti, pikir2 nak kemana.. Dengan badget tak banyak (ujung2 bulan nie paham2 la) kiteorang plan ke air terjun sg bantang, bekok..

Kebetulan ejal pun tengah masak.. Bleh makan kat sana nanti.. Kira picnic la nie.. Lagipun kiteorang pun blum mandi lagi (part nie jangan baca kuat2).. Aku mesej ella.. Ajak dia sekali.. Mula2 orite tapi tak jadi sebab nak antar ayah dia pegi klinik.. Pikir2 nak ajak sapa.. Last2 zull ajak emi.. Ok kira cukup la forum..





Da cepat2.. Pastikan jangan ada yang tertinggal (mcm ada je)..

Barang2 semua da packing.. Da siap2.. Tinggal tunggu emi sampai.. Dia dari segamat.. Segamat-labis pun makan masa dalam 30minit.. Dalam kul 2.30 baru gerak dari uma.. Perut da lapar sangat sebab dari pagi belum isi apa2.. Kononnya nak makan kat air terjun..




Ondaway.. Masing2 tak mandi lagi.. hahaha..




Simpang nie belok kiri...




Dari simpang nie kena masuk dalam lagi.. Dalam 30minit (anggaran la) untuk sampai sana..




Masa dalam perjalanan..

Sepanjang 4tahun aku dok kat labis, ni 2nd trip aku sampai air terjun bekok.. Masa 1st trip dulu pegi tapi tak mandi.. Ye la sampai2 baru nak cari port mandi tetiba ujan lebat.. Nak tak nak terpaksa la balik.. Kalau tak berenti ujan buang masa je tunggu... 2nd trip nie nak mandi puas2.. Tak tau bila lagi nak pegi..



Sampai sudah... Masuk dalam sket lagi.. 2.4km




Pintu gerbang masuk air terjun..



Jangan lama2 mandi karang tak keluar.. Duduk la dalam tu.

Antara parking kete dengan air terjun da tak jauh.. Dia tak macam gunung ledang.. Dengan barang banyak macam nie jangan la suruh aku panjat tinggi2.. Mandi area bawah2 sudah la.. Lagi pun tak ramai orang.. Sebelum cari port mandi, pasang tripod & photoshoot..






Gambar kenang-kenangan..




Aku semestinya




Sebahagian..

Akhirnya jumpa port mandi.. Tak jauh dari pintu masuk.. Tempat bilas pun dekat.. Sebelum mandi tu isi perut yang dari tadi memanggil2 mintak di isi... Kemas2 barang dulu.. Standby makan2, minum2.. Doa makan & nyum nyum.. Makan dulu..



Sajiannya.. Ikan & Ikan masin goreng, Telo asin (maner kuningnye??), Masak lemak labu, Sambal belacan & Keropok (lupe nak snap)




Jemput2 makan.. Sedap juga makan dalam hutan nie.. Sejuk je.. Bertambah2 nasi..





Siap je makan terus terjun masuk dalam air.. Motif pakai spek dalam air??




Eeee.. rasa macam taknak balik.. Sejuk..

Sambil mandi2 tu kiteorang snap2 gambar.. Berdiri, duduk terlentang, terbaring (korang bayangkan la sendiri) semua pattern ada.. Sekali perasan kat kaki zull.. Ada..



PACAT!!!

PACAT.. Terus zull terdiam.. Apa lagi check la tempat lain.. Rupanya 2 tempat.. Dua2 kaki kena.. Aku apa lagi check kat badan aku.. Memasing dok check.. Semua aku selak.. Mana tau terlekat kat aku gak.. Nasib baik tak da.. Pasir banyak la dalam sepender... hahaha.. Pacat tu tak bleh tarik macam tu je.. Kalau tak lagi banyak darah keluar.. Gigi die tertinggal dalam..




Salah satu cara nak buang pacat..




Pacat ni sedut darah kotor... Ko banyak sangat darah kotor zull..


Da kena gigit pacat terus tak de mood nak mandi lagi.. Apa lagi bilas2 bersihkan badan.. Sekali check baru tau baju ejal tertinggal.. Patut la aku rasa macam ada benda yang tertinggal... Baju tu baru basuh pagi tadi.. Jadi aku jemur la kat luar.. Masa angkat 2 lupe nak masukkan dalam beg.. Boxer mandi aku masuk kan.. Baju bleh lupa plak.. Nasib baik aku bawak baju lebih.. Tapi menjerit2 baju 2.. Tak muat.. Last2 ejal tak pakai baju (dia biasa tak pakai baju).. Lagi pun da tak jauh dengan uma..




Picture hasil tangan ejal.. Bagus2 ada kemajuan..



Terima kasih.. Sila datang lagi...

SALAM....


No comments:

Post a Comment