Wednesday, November 3, 2010

KUALA KANGSAR - KOTA BHARU

SALAM..

11 Oct 2010~~Banyak cabaran bile kite 1st time berjalan kat sesuatu tempat.. Kite tau tempat yang kite tuju.. Tapi betul ker jalan yang kite ikut?? Hehehe Lainla kalau ada GPS.. Click je 1 button terus dapat ape yang kite nak.. Aku plak?? Pakai peta je.. Terpaksa guna cara manual & tawakal je la.. Kalau ikut peta (aku yang jadi gps) aku akan ke kb ikut jalan grik.. Pertama kali aku ikut jalan nie.. Orang cakap jalan grik nie lalu tepi2 gunung.. Macam jalan ke genting & cameron.. Dan orang2 pesan jangan jalan malam.. Bahaya & jalannye sunyi..



Tawakal, tawakal juga... Mulut nak kena ringan2 bertanya.. Malu bertanya sesat jalan.. Nak harap kan peta pun xbleh juga..




Jalan kalau mulut xmenguyah xsah.. Sebenarnye aku xsabar nak rasa pau yang aku beli tadi.. Pau ayam die memang sedap.. Rasa die lain xsama macam pau kat johor.. Kalau pau johor intinye kentang dengan ayam dengan kari.. Macam inti karipap.. Tapi pau kk nie lain.. Isinye ayam dengan bawang.. Rasanye lain.. Rase macam herba ada rasa macam ayam masak kicap pun ada.. Tapi memang sedap.. Terbaik.. Patutla sultan suka.. Pau kacang dengan kelapa 2 lebih kurang sama je..


Pau kacang merah..





Berhenti sekejap bergambo.. Cantik tue sungai die..





Gambar nie di ambil dari jati seberang sungai.. Suka dengan permandangan kat sini.. Sejuk je.. Bak kate ejal, kalau die dok sini hari2 die pegi mancing..



Nampak je signboard nie cepat2 suh ejal masuk.. Sempat lagi singgah.. Badan pun da melekit2 nie.. Elok la sangat kalau dapat mandi nie..





Tak de orang pun kat lata kekabu nie... Yela petang2 buta maner ada orang lagi.. Orang xbalik keja lagi.. Budak2 je blum balik sekolah.. Kiteorang je yang gigih mandi bertiga..



Makan sudah, Mandi pun sudah.. Kite sambung balik jalan..

SALAM...

No comments:

Post a Comment