Sunday, November 7, 2010

KOTA BHARU..

SALAM...

11 Oct 2010~~9 jam perjalanan sampai gak akhirnya aku kat kota bharu.. Agak susah sket perjalanan ke kb sebab kurangnye signboard.. Lagi pun 1st time 2 sampai kelantan.. Ape2 pun kena cari hotel dulu.. Macam biasa cari hotel badget..



Lepas puas survey aku dapat hotel badget.. Jangan tanya aku kat maner hotel nie.. Aku cukup fail dengan jalan kota bharu nie.. 10x aku keluar 10x la aku xjumpe jalan balik hotel..






Rate untuk bilik ni rm65 untuk 1 queen bed dengan 1 single bed.. puas tawar menawar dapat rm55... Dok pun bukan lama.. 2 ari je.. Sorry ye permandangan yang kurang elok... Hehehe..


l.

Di sebabkan belum nak berapa nak malam aku kuar le cari benda nak sumbat dalam perut nie.. Lapo.. Pusing2 dekat2 area hotel.. Takut xjumpe jalan balik hotel.. Kat sini signboard semua ada tulisan jawi..


Sempat lagi merayap kat pasar malam.. Xde yang menarik.. Lebih kurang je macam kat johor.. Aku beli sotong bakar.. Sotong kering dibakar.. Sedap tapi liat sket.. Mau tanggal gigi..



Perut sudah lapar.. Cari kedai makan dulu..





Nasi goreng ayam.. Sambal kat ayam 2 manissss...



Sup daging, SEDAP!!



Sambal belacan.. Tapi nampak macam sos pun ada.. Manis juga..




Manis2 pun habis juga.. Gile kau tak habis.. Masing2 kebulur.. Da kenyang2 pastu balik tido.. Bagus maner la xgemuk.. Hehehe .. Esok nak jalan2 kat rantau panjang.. Orang kate murah2.. Yang penting aku da ada pemandu pelancong.. Sape die?? Tungguuuu..

SALAM....

No comments:

Post a Comment