Sunday, September 26, 2010

OPEN HOUSE AIDILFITRI 2010..

Salam & Selamat Sejahtera Semua.


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN..

Apa khabar korang? sehat? Lama sungguh aku xupdate blog nie..
Banyak benda nak kongsikan tapi xde masa nak update blog nie.. Xpe aku buat slow2.. Biar lambat asal selamat..


18 Sep 2010 Lepas aku dengan housemate aku buat open house.. Kiranye tahun ke-2 kiteorg buat.. Tahun lepas agak kurang puas hati sket sebab banyak benda yang kiteorang xdapat nak buat.. Banyak kesilapan n pembaziran.. Tapi tahun nie aku cukup puas hati.. Cuma buat pun agak lewat sket.. Ramai member2 yg da balik... Lewat2 pun ramai juga yg datang.. Memandangkan aku terpaksa keja (di ulangi TERPAKSA KEJA) ramai juga teman2 (thank guys.. Jasamu kan ku kenang) yg datang membantu.. Nasib baik ada yg volunteer nak jadi photographer.. Dengan tetamu yg datang xterdaya aku nak snap gambar.. Anyway thank 2 Emi Zack.. Gambar2 nie smua hasil keja die.. Tahun depan bleh tolong lagi..



Tuan rumah~ Yusriezal (Ejal), Zulfadli (Zull), & Khairul Anuar (Aku) ..
Kelam kabut punya pasal sampai samping pun xsempat nak pakai..




Antara yg datang menolong..
Thank 2 Pak itam n mak tam, Chet, Emi, Izudin & Ecah dgn Adik die (rajin)..


Majlis aku start kol 8pm.. Tapi 1st tetamu aku kol 7pm da sampai.. Memandangkan da sampai awal aku mintak la tolong dieorg siap2kan ape yang xsedia lagi.. Potong tembikai dgn agar2.. Isi lauk dan isi2 apa yang patut.. Untung dieorang da biasa dengan uma aku.. Da la dapur kecik pastu da jadi macam jalan kt kl nun.. Bertali arus.. Nasib baik xberlanggar.. ke hulur ke hilir ke hilir ke hulur.. hahaha Korang siap2kan dulu.. Kasi aku mandi dulu.. Masing2 xmandi lagi..

Menu:
1st Dish~Nasi Beriani, Ayam Masak Merah, Dalca, Acar
2nd Dish~ Nasi Himpit, Lodeh, Sambal Kacang
Dessert~ Bubur Chacha, Agar2 Santan, Tembikai


1st tetamu yg datang.. Terpaksa mintak dieorg nie tolong.. Maaf ye..


Pak itam, mak tam, farah (adot).. Datang sekejap je sebab nak kluang plak..

Tuan uma dgn Ayahanda ( abg zull), Mama Liza, amy & kak ngah.. Tengok samping ayahanda pun da tanggal.. Panas katenye.. Thank korang sbb datang..

Family Aku.. Aku, Acid, Imran, Mom & Uncle.. Malam last adik aku dok kt uma aku.. Nak balik sbb lusa da sekolah.. Yang kecik 2 sampai nangis2 xnak balik..

Aku terpaksa duk kat simpang uma aku sebab kebetulan malam 2 seberang baris uma aku ada buat open house gak.. Karang takut salah uma plak.. Dieorg buat open house dgn pertandingan karaoke sekali.. Secara xlangsung bunyi2 karaoke 2 sampai kat uma aku.. Atleast xde la sunyi uma aku.. Jimat da xpayah sewa sound system.. Pandaikan..

Suhaila (ella)... Adik Ejal.. Tolong menyambut tetamu.. Xde tetamu datang kiteorg bergambar la..




Boss ella dgn kengkawan die..

Kira tahun nie aku jemput kengkawan cina.. Yang baris2 uma aku semua aku jemput.. Kira 1Malaysia la nie.. India je xde.. Xpe tahun depan lagi ramai aku jemput.. Ramai lagi gambar kengkawan cina yg dtg.. Tp xcukup nak masukkan dalam nie.. Nak tengok kena masuk fb aku..

Shahrul, Wife & Anak2nye.. Jemput last2 minute..

Wife Deqwan, Imah (afiq maner?) dgn deqnoy..


Pian & Wife, Norin, Rahmat & Tunang, Kak As & Abg, Iskandar & Family..




Hamper hadiah dari rahmat (amat).. Susah2 je.. Tapi kalau besar lagi best.. Hehe gurau2 je amat.. Thank..


Pemuda-pemuda belia felda tenang..

Sepatutnye dress code untuk majlis open house pakai Baju Raya.. Tapi idea 2 datang last2 minit.. Xsempat nak bagitau semua orang.. Tu yang ada datang sebarangan je.. Jadila yang penting datang..



Anum dgn malik & Ecah (tgh ari da sampai.. semangat nk tolong.. thank ecah.. taun depan jgn lupe ye.. Tolong gentel tepung..)



Lut Hasim & The Geng dr yongpeng.. Sampai2 je terus mintak sabun.. haha jgn la pikir lain ye.. Die nak cuci tangan.. Tangan kena minyak itam.. Kete die rosak masa nak on da way ke uma aku...



Geng2 Zull dari segamat.. Walaupun keja tetap hadirkan diri.. (Kak mas dgn anak, Ecah, Natasha Azhari & Wirna)

Jejaka2 segamat.. Dieorg nie pun baru balik kerja.. Kira tetamu last.. Korang Memang happening..


Kiteorang dapat duit raya.. Pegang je ye.. Bukan kongsi haaa..

Emi Zack (Photographer) & Izuddin (Incharge Makanan).. Thank korang..


Majlis habis dalam kol 2Am.. Walau pun penat tapi kena settlekan semuanye malam nie juga.. Besok mesti da malas nak buat.. Ejal dgn Zull pun baru nak makan.. xde selera katenye.. Dari feedback yang aku dengar lauk semua sedap (dieorang yang cakap, aku tulis je) cuma ayam 2 pedas sket.. Sorry la.. Patut la laju je air aku habis... 4Am baru settle semuanye.. Walaupun penat aku puas ati sebab semua berjalan dengan lancar.. Alhamdulillah xde pembaziran.. Aku nak ucapkan terima kasih bebanyak sebab sudi datang ke majlis aku..

Terima kasih daun keladi.. Tahun depan jangan lupe datang lagi.. Terima kasih kami ucapkan..

SALAM..

No comments:

Post a Comment