Tuesday, September 28, 2010

AIDILFITRI DI JOHOR BHARU...

Salam & Selamat Sejahtera Semua...


Aku nie masih dalam mood raya lagi.. Tak tau kenapa raya tahun nie bukan main rancak aku beraya.. Maklum la raya kena keja.. skrg baru timbul mood raya..


22 Sep 2010 Lepas aku baru dapat cuti.. Last aku cuti 2ari sebelum raya.. Pekerja ramai.. Terpaksala gilir2 cuti.. Sebelum nie memang da plan.. Tinggal tunggu aku cuti.. 2 pun da raya ke 13.. Aku pedulik ape .. Raya sebulan.. Kiteorg plan nak beraya uma member2 kat jb.. Plan sikit punya baik.. Nak bangun awal.. Bertolak dari uma pagi2.. Ape masing2 bangun lewat.. Dekat kol 12 baru gerak..


Siap berbaju melayu lagi.. Masih lagi mood raya..

Jurupandu Merangkap Driver... Ejal je yang pandai jalan2 kat jb.. Aku duduk je..


Malam sebelumnye aku da confirmkan nak g uma sapa.. Pikir2 xpayahla pergi banyak sangat rumah.. Takut xsempat & xterlarat nak makan.. Mesti dieorg ada buat makan2 punya.. Xsampai ati plak kalau xmakan.. 1st g uma sarah dulu.. Sebab nak bawak die pergi beraya sekali.. Call punya call xangkat2.. Sah la pempuan nie tido lagi.. Aku mesej suh siap2.. Sampai je kat flat larkin terus pegi uma die.. La masuk2 je uma sarah benda lain yang siap.. Aku suruh die siap2 pakai baju cantik2.. Rupa2nye die bleh siap masak lagi.. Kiteorg pun menjamah la..




Sara masakkan untuk kiterorg .. Bayam masak bening, sambal ikan bilis, ikan kembung goreng, ikan masin gelama & sambal belacan.. Dengan perut lapar.. Ape lagi makan la.. Sedap sambal belacan die.. Gatal pun gatal la..

Tengok die xsiap lagi.. Ape2 makan dulu.. Marah kendian..



Permandangan kat belakang flat larkin.. Piring astro!! Banyak gile.. Agak2 korang tau maner satu korang punya..

Gambar raya 2010 kiteorang..



Wei kat sini pun nak bergambar ker?.. Pantang ada yg pegang kamera.. Terus pose..



Gambar nie aku amek kat ground floor flat larkin.. Kucing nie tido kat atas moto.. Nyenyak sampai aku amek gambo pun xsedar.. Masa aku balik antar sara pun still kat sini lagi.. lama betul kau tido..



Dari uma sarah kiteorang terus ke uma edan sepupu si zull.. Kat bbu.. Nasib baik sarah tau jalan.. Pusing2 masuk kiri masuk kanan akhirnye jumpa gak uma edan berkat dari kepandai kiteorg.. hehehe.. 1st sampai uma edan ada pempuan yang keluar.. Mungkin bini edan kot.. Bile zull panggil nama edan aku terkejut.. Mati2 aku ingatkan edan 2 lelaki... Bile dengar nama penuh die Norshahida Ibrahim baru la aku tau maner dapat edan tue... Sorry ye edan.. tersalah sangka.. Sampai2 edan tengah sibuk masak.. Kiteorg pun tolong la sama..




Nie die edan.. Dengan anak die.. Memandangkan die sibuk kat dapur kiteorg pun serbu dapur die..



Sara jaga karang terpotong jari..


Menolong tuan uma masak.. Gotong royong katenye..



Tekun .. Kiteorg nak datang je terus masak..

Sambal udang petai..

Bahan2 untuk mihun soto.. Makan lagi...

Yang nie menolong ke menyemak?

Kuah Soto.. Nyum Nyum...

Ini la hasilnya..


Yang nie aku punya.. Selamat menjamu selera..

Dari uma edan terus ke uma along.. Kawan ejal.. Ramai Kengkawan ejal kat jb sebab dulu die pernah duduk & keja kat jb.. Along bising dari tadi mesej tanya bila nak sampai uma die.. Dari Bbu kiteorang terus ke permas jaya.. Hujan turun renyai2 buat perjalanan kiteorang lambat.. Nasib baik jalan xjem.. Jenuh along menunggu.. Sampai tertido2 anak die.. Laki die xda keja..


Masuk2 je ejal terus suh amek gambo die dengan tv nie.. Sebesar badan die katanye.. hehehe.. Kaler dinding nie macam biasa tengok.. Kat ne ek?


Along atau nama betul die farahdila.. Punya bising tekak kiteorg sampai bangun anak die..




Nie yang along sajikan.. Ayam masak lemak kuning, Sayur campur, & tempe goreng dengan sambal kicap.. Time nie masih bleh isi lagi..




Antara yang sempat..

BERSAMBUNG....

No comments:

Post a Comment