Wednesday, July 20, 2011

SAYANGKU SI KUCING..

SALAM...

Selama aku dok uma bujang nie da 4ekor kucing aku bela... Meh la aku story2 pasal kucing2 aku nie... Kucing aku yang mula2 skali nama dia gemuk.. Jantan.. Ada cina kg Air Panas kasi.. Bela dari kecik.. Baka kampung tapi jenis badan besar.. Pasal 2 aku nama kan gemuk.. Sekarang tak tau maner.. Nak kenal die senang je.. Gigi bawah die tinggal sebatang je.. Patah xtau apa sebab... Die asal lapar je mula la jilat mulut orang.. Xkisah la sape pun janji die dapat makan.. Selagi xisi bekas makan die selagi 2 la die jilat..



Kucing ke 2 aku bela.. Nama die Shiro.. Member aku kasi.. Jenis baka beso gak.. Betina.. Aku bela dari kecik.. Aku kurung dalam bilik air 1 malam.. Baru la pandai berak kat bilik air.. Kalau xsuka ati die je nak lepas mane.. Degil ya amat2.. Kalau die buat salah mesti ilang.. Da menyorok dulu... Aku bela kucing dalam umah.. Xlepas keluar.. Aku risau ilang.. Shiro pantang nampak pintu tebuka.. Berdesuuup die kuar..



Bila bulan penuh die start la nak menggatal.. Bising 1 rumah.. Kucing biasa la.. Jantan betina sama je.. Nak xnak terpaksa aku lepaskan keluar.. 1st lepas die ada lagi kat baris uma aku.. Nampak aku terus lari.. Takut aku cekut die bawak masuk uma... 2nd day aku da xnampak.. hari ke 3 awal2 pagi bangkai die kat depan uma aku.. Da keras.. Menyesal aku lepaskan die kuar.. Sedih.. Yang aku pelik macam mana bangkai die bleh ada depan uma aku..



Nie kucing aku 3-4.. Neng (kuning) dengan abu (Kelabu).. Aku beli sepasang.. Umo dalam 3-4bulan.. Buat geng dengan shiro.. Masa 2 shiro ada lagi.. Shiro buat macam anak die sendiri.. Dieorang ber3 berhambat la 1 rumah.. Bile da umo setahun 2 aku belikan sangkar.. Kalau xdi kurung habis terabur barang2 kat uma.. Aku siankan Abu asyik kena hambat dengan Neng sampai gugur2 bulu dia.. Dalam sangkar elok plak diamnye... Sekali skala aku lepaskan kuar.. Sian plak dok dalam 2..




Abu nie jenis pendiam.. Tengok muka die.. Munyuk je.. Die takut no dengan hair dryer.. Paling susah bile lepas mandi.. Nak keringkan bulu die peh seksa..




Neng plak jenis nakal, degil.. Pantang pintu bukak.. Sekejap da ilang.. Die hairdryer xtakut.. Lagi die suka.. NENG!!, Taik mata 2 bersihkan .. Kotor la...




Dieorang nie baik.. Xpernah cakar atau gigit org..


Nie la keja die kalau dok kat luar.. Da macam kambing.. Makan rumput.. Gemuk dengan shiro pun macam 2..


Melayan dieorang buat kite ilang tension, masalah.. huhuhu.. Abu da beranak.. Nanti aku cite pasal anak2 die plak..

P/S: Tengok gambo shiro terasa rindu kat die.. T_T

SALAM...

No comments:

Post a Comment